Blog-arkiv

torsdag den 12. juli 2012

Sommerklar? -bliv det! part one





Er du klar til sommer sol og strand eller skal ansigt, krop, hår og fødder lige have en omgang først? :)
Jeg vil lave en lille guide til at blive sommer klar og den kommer i 4 dele den første er omkring ansigt, den næste omkring hud, så kommer hår og til sidst fødder :)

Det her er part one og derfor er det omkring ansigt.


Blød og smidig hud 

For at få den mest optimale udstråling i ansigtet er det vigtigt at få fjernet alle de døde hudceller ca 1-2 gane om ugen. Jeg bruger clarins doux peeling gentle som er god til hudtyper også de mest sensitive. Dette er fordi den ikke indeholder små mikroperler. Udover at fjerne døde hudceller forbedrer den hudens vitalitet og absorbere urenhedder med dens naturlige indhold af ler. Den påføres ganske enkelt på tør hud og skal sidde i 1-2 minutter, hvorefter du skal køre fingrene blidt rundt i ansigtet, hvor du kan mærke de døde hudceller smuldrer af. Derefter skyldes med vand og afsluttes med en skintonic for at lukke porerne igen, hvis du ikke skal have en fugtkur som nedenstående for så skal du vente med skintonic til sidst. den ligger til omkring de 250-300 kr men holder også længe. kan købes i matas


Gennemfugtet ansigt

Sommeren er fantastisk, men den kan også være temmelig hård mod din hud. For at undgå et udtørret look og dehydrering skal du drikke masser af vand og bruge en velgørende fugtmaske to gange om ugen. Her er der to eksempler på fugtmasker. Men gennerelt for fugtmasker er at du skal vælge en mild, beroligende, superfugtende og balancerende ansigtsmaske.
1. Weledas mandelmaske, 
der er god til tør og sensitiv hud, og som plejer dit ansigt med mandelolie, jojobaolie, gulerod, agurk og birk.
Almond Facial Masque fra Weleda til 145 kr og kan købes her
2.ClarinsHydraQuench Cream-Mask
som er en god fugt maske fra deres blå serie som er ekstra fugtgivende, den bruger jeg og er super glad for den, da min hud er let til at blive tør. Det ekstra gode ved den er, at den stimulere hudens naturlige fugtmekanisme og derfor ikke bare fugter, men genskaber hurtigt en fugtbalance, selv for den mest dehydrerede hud. Den udglatter fine tørhedslinjer og huden bliver dejlig blød, frisk og strålende med ingredienser som Hyaluronsyre, Katafray bark der genopbygger og bevarer fugtbalancen. ligger til 295 og kan købes her

De anvendes ved at smørre et godt lag i ansigtet og lad den virke i op til 10 minutter, overskydende maske fjernes med en vatrundel og det afsluttes med en skin tonic.






Lækre bløde læber

Jeg bruger selv en rigtig god læbe scrub som hedder the lip scrub by Sara happ til omkring 150 kr som er meget fastere og drøjere i brug end en almindelig bodyscrub min er med duft at chokolade og jeg købte den på kosmetologskolen, men tror også nogle almindelige kosmetologer må have den. Den puttes på læberne og masseres godt rundt for at få de døde udceller af.



Derefter påfører jeg en god læbebalsam/creme her bruger jeg clarins clarins hydraquench lip balm som fugter rigtig godt. den ligger til omkring de 150 kr og kan købes her og i matas
Hvis jeg skal meget ud i solen vil jeg bruge en mere beskyttende en, hvis man f.eks skal. Solbade vil jeg bruge en solstift som er skrevet om i indlægget her





skønhedssøvn

Om natten forsøger din hud på bedste vis at reparere de skader, den har fået fra dagens sol og forurening. Derfor kan du hjælpe din hud med en natcreme med fugtende og regenererende ingredienser, så du kan få en smuk hud, imens du sover. Jeg bruger Clinique's Turnaround overnight natcrem som er fugtgivende. den kan købes her og i matas.



Hvis man alligevel vågner op med rander under øjnene har jeg altid min øjenmaske til at ligge i køleskabet som gør underværket, den tager jeg på i en 15 minutter og mine rander minskes en del. Inden i masken er der små kugler, som gør at den giver et blødt tryk og gør at kulden vedholdes i længere tid. Prisen ligger fra 40kr op til 300 kr, har selv købt min på apoteket men ellers kan den købes her



Gylden hud

Hvem vil ikke gerne stråle med en dejlig sommerglød? Du kan snyde lidt ved at børste lidt solpudder på dine kindben og øjne, så du kan  få en smuk gylden glød i dit ansigt . Vælg mellem en solpudder der er i en mat og enkel farve for et naturligt resultat, eller brug en bronzepudder med flere nuancer og lidt shimmer i for et mere levende look.Den første på billede er en mere mat solskinspudder fra Clinique, som jeg selv bruger denne sommer og er rigtig glad for den gyldne glød. Den næste er Nilens Jord som har lavet en bronzepudder med shimmer-effekt, det sidste billede er igen en mat pudder fra Dior, som  har lavet en fin vandfast solpudder, hvor der solfaktor i, så du samtidig beskytter huden.
Alle tre ligger imellem 189 til 335 kr og kan købes i matas.



strålende øjne

For at fremhæve dine øjne så prøv at brug en cremeøjenskygge den skinner mere og giver derfor en flot gnist og glød til dine øjne. Om dagen kan du vælge en gylden beige for at skabe et naturligt smukt look. Hvor du om aftenen kan vælge en mere metallic udgave, så du får intense øjne til  aftenens fester. Ellers kan du kombinere den gyldne beige fra om dagen med en mørk brun med en glitrende effekt til at påføre i globe-kanten og lidt i den yderste kant af øjet for neden og ovenom aftenen. 

Her er nogle forslag til creme øjenskygger:
Den let gyldne beige fra signify me er ikke bare en almindelig cremeøjenskygge, den har nemlig samtidig en plejende effekt på øjenomgivelserne og er rig på antioxidanter, som forebygger den for tidlige ældning.
Creme øjenskyggen er med et skær af perlemor og er derfor perfekt til at fremhæve øjnene. den koster 185 og kan fås her
Den mørke brune farve med lettere glitrene effekt som vil være god om aftenen har jeg taget en lidt billigere cremeøjenskygge som kan fåes ved Yves Rocer til 85 kr og kan købes her
 


En mere metallic cremeøjenskygge kunne være de fremragende farver fra bobbi brown der kan købes i magasin og på deres hjemmeside her de ligger fra omkring 185-200 kr



De ovenstående er lidt dyrre, hvis man bare gerne vil bruge øjenskyggerne til en vild bytur. Et lidt billigere alternativ kunne være rimmels metallic creme skygger som kan fås i matas


Ingen kommentarer:

Send en kommentar