Blog-arkiv

tirsdag den 10. juli 2012

Pas på huden i solen!






Sol er jo dejlig og solen kan også være sund, MEN dette er kun i begrænsede mængder, derfor skal vi også passe på vore hud i solen. Jeg bliver selv hurtigt meget brun- jeg skal bare ligge i solen i 10 min for at få streger, og min hud er ikke sart. Men hvis jeg skal ligge udenfor eller bare være udenfor i noget tid smører jeg mig godt ind i solcreme for vil også gerne have fin hud om 10 år. Og det er præcis 10 år der går før skaderne viser sig i overfladen af din hud med pigmentforandringer og solskader, så selvom din hud ser fin ud nu så husk at passe på den - for det bliver den måske ikke ved med. Når det nu er sagt, er det ikke for at skræmme, men passe på jer :)

Derfor har jeg samlet nogle produkter jeg allerede bruger og nogle jeg gerne selv vil anskaffe mig indenfor den næste tid og især inden jeg skal ud og rejse.

1. en solcreme til kroppen: Piz Buin
Et af de klassiske solmærker, der kan købes næsten overalt. Konsistensen er både blød og er let at påføre og er meget drøj i brug. Udover den fantastiske duft af sol, strand og sommer påfører den også kroppen godt med fugt!Prismæssigt ligger den også midt imellem de helt billige og helt dyre solcremer :) den ligger til omkring 150 kr. kan købes her og i matas



2. en solcreme til ansigtet:La Roche- Posay
Denne solcreme skulle være en rigtig god ansigts solcreme fordi den med sin matterende effekt gør, at ens ansigt ikke skinner  og føles fedtet, hvilket mange solcremer gør. Denne vil jeg i hvert fald afprøve denne sommer, da den også er god indenunder ens makeup, hvis man gerne vil have ekstra beskyttelse, hvis man f.eks skal på tur på ferien til udlandet ;) Konsistensen gør at huden føles blød og naturlig. den ligger til 140 kr. og kan købes på de fleste apoteker



3. en solstift til ansigtet: Matas
Denne solstift har jeg altid med mig, det der er ved solstifts er, at de holder bedre end solcreme, så den er særdeles god til at beskytte ekstra udsatte områder som f.eks næse, hage og kinder, der har brug for ekstra holdbar beskyttelse. Jeg bruger den selv også på læberne og øverst på brystkassen. den skinner temmelig meget så bruger den mest, hvis jeg skal tage lidt sol. den ligger til omkring 30 kr og kan købes i matas


.  4. en aftersun creme: Piz Buin
Tja om aftersun virker er der mange meninger om, men hvis man gerne vil forkæle sig selv så prøv aftersun fra Piz Buin. Den er nemlig også god, hvis det tager lang tid for at at blivebrun da den indeholder tanimel som er med til at øge din huds naturlige pigment. Den trænger hurtigt ind i huden og tilfører huden masser af fugt, som selvfølgelig et godt mod solens udtørrende effekt. den ligger til omkring en 105 kr til kroppen og 60 kr til ansigtet. og kan købes her og i matas



Vil dog sige at jeg selv hellere vil sørge for nogle gode solcremer og derefter overveje en aftersun!
Pas nu godt på jer selv i sommervejret (som også gerne snart må indtræffe i Danmark) :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar